Panelavond VVAO

15 maart 2022

Aan de vooravond van Internationale Vrouwendag werd er op onze school een panelavond door de VVAO, Vereniging van Vrouwen met Hogere Opleiding, georganiseerd.

Verschillende lokale politicae – meervoud vrouwelijk van politicus! – gingen met elkaar in gesprek over onder andere de bijdrage door vrouwen aan bestuurscultuur. De organisatoren van deze avond wilden de opening graag opluisteren door een aantal jongedames aan het woord te laten en hadden hiertoe de debatclub van onze school benaderd. Elena Smits, Eveline van Hattum, Juliët Manie en Sophie van der Stee hadden hier wel oren naar: zij hebben laten zien wat de toekomstige generatie vrouwen allemaal in haar mars heeft!

Na afloop kreeg ik een mail van de organisatie: “Bij het napraten na de avond bleek dat voor veel van de aanwezigen juist jullie delegatie er in grote mate aan bijdroeg dat zij de avond als enorm waardevol hebben ervaren.”
Al met al een geslaagde avond, dus, waarbij onze leerlingen zich weer van hun beste kant hebben laten zien!

Panelavond VVAO