Gemeenteproject Jeugd en Politiek

Heb je interesse in de lokale politiek? Dan is dit een uitgelezen kans om kennis te  maken met het werk van de gemeenteraad Breda!
In het project Jeugd en Politiek, bedoeld voor leerlingen uit de 5klas, nemen verschillende middelbare scholen uit Breda het tegen elkaar op. De vertegenwoordigers van de scholen maken een projectvoorstel over een onderwerp dat een maatschappelijke relevantie heeft en gaan dit ook zelfstandig uitvoeren. Naast relevantie zijn actualiteit, onderbouwing, haalbaarheid en presentatie belangrijke beoordelingscriteria.

Voor meer informatie kunnen leerlingen terecht bij de begeleider van het gemeenteproject van onze school, Marcel Hout, docent geschiedenis: hout@gymnasiumbreda.nl