Over ons

Het Stedelijk Gymnasium Breda is een openbaar categoriaal gymnasium met circa 750 leerlingen, gevestigd in een prachtig modern gebouw in het hart van Breda. Onze school wil leerlingen een solide basis bieden voor het vervolgonderwijs en hun rol in de huidige en toekomstige samenleving en hoopt dat te bereiken door kwalitatief goed, maatschappijbewust en ontwikkelgericht onderwijs. De school staat bekend om de goede, persoonlijke en positieve sfeer. Dat is in onze ogen een essentiële voedingsbodem om ten volle tot bloei te kunnen komen.

Via het menu rechts van deze pagina is meer informatie te vinden over diverse aspecten van onze school. Daarbij gaat het om wie we zijn, wat onze doelen zijn, hoe we beoordeeld worden en hoe we georganiseerd zijn. Daarnaast lichten we toe hoe onze uitgebreide structuur voor begeleiding en ondersteuning eruit ziet. Ten slotte gaan we in op het decanaat dat een belangrijke rol speelt bij de begeleiding van leerlingen, de keuzes die ze moeten maken voor een vakkenpakket of een studie.

Wie meer wil weten over de bijzonderheden van ons onderwijs en over alle extra mogelijkheden en uitdagingen die we bieden, kan terecht op de pagina's Onderwijs of Extra. Voor leerlingen van de basisschool die binnenkort een middelbare school moeten kiezen, is er de pagina Groep 8 die een aardige indruk geeft van het leven bij ons op school.