Reizen en excursies

Op het Stedelijk Gymnasium Breda vinden we algemene vorming erg belangrijk. Daarom staan reizen bij ons hoog in het vaandel. Door te reizen vergroot je je talen- en mensenkennis en zie je in het echt wat je tijdens de lessen op school hebt geleerd.

Een greep uit de reizen die op dit moment op het programma staan:

• In klas 2 gaan we naar Xanten waar we de Romeinse opgravingen gaan bekijken.
  • In klas 3 gaan we op excursie naar Breendonk om meer te leren over de Tweede Wereldoorlog.
  • In klas 4 gaan we naar Londen, Parijs of Berlijn om cultuur te snuiven bij de talen die we leren op school. Heb je Spaanse lessen gevolgd? Dan kun je mee naar Valencia waar je je nog meer verdiept in de Spaanse taal en cultuur. Ook is er de mogelijkheid om mee te gaan op de skireis tijdens de voorjaarsvakantie in klas 4. Een fantastische kennismaking met wintersport.
  • Wie tekenen of muziek volgt, gaat bovendien in klas 5 nog enkele dagen naar Parijs.
  • En tot slot in klas 5 dé klassieke reis naar Rome of Griekenland. Deze achtdaagse reis is de kroon op je gymnasiale opleiding!