Schoolkoor

Twee keer per week komen koorzangers uit alle jaarlagen en enkele docenten bij elkaar om te repeteren. Het koor is voor iedereen, dat maakt het zo leuk: kunnen zingen en/of noten kunnen lezen zijn geen vereiste, dit leer je vanzelf wel. Onder begeleiding van onze koordirigent, Jan Willems, worden de meest prachtige stukken ingestudeerd. Zo zongen ze werk van Mozart (Requiem), Queen (Bohemian Rhapsody), Jenkins (Stabat Mater) en Händel (Hallelujah) bij verschillende concerten.

“Persoonlijk vind ik het leuke aan het koor dat het laagdrempelig is en je zo toch iets kan leren waar je normaal niet zo snel aan zou beginnen, zo ontwikkel je jezelf net een beetje meer en haal je het optimale uit je gymnasiumcarrière,” aldus Roos uit klas 6.

Veel oud-leerlingen zingen momenteel in koren, verspreid over heel Nederland.