Onderwijs

Onze school wil iedere dag opnieuw goed gymnasiaal onderwijs bieden om leerlingen optimaal voor te bereiden op een vervolgopleiding. Hier worden enkele bijzondere aspecten van ons onderwijs er nader uitgelicht.
Op een gymnasium krijgt iedere leerling Latijn en Grieks. Bij 'Klassieke vorming' wordt uitgelegd waarom wij dat zo waardevol vinden.
'Academische vaardigheden' beschrijft hoe wij niet alleen via de reguliere vakken onze leerlingen goed proberen voor te bereiden op een vervolgopleiding, maar ook door de meer gerichte aandacht bij het vak en de doorlopende leerlijn academische vaardigheden.
Bij 'ICT in ons onderwijs' wordt verteld over de wijze waarop wij ICT een plek geven in ons onderwijs. Daar is ook informatie te vinden over onze Bring Your Own Device klassen (BYOD) waar de leerlingen hun eigen laptop meenemen.
Wij denken dat onderwijs meer moet zijn dan een aaneenschakeling van lessen op school en daarom gaan we vaak met leerlingen op pad. Ieder jaar gaan we wel de grens over, de ene keer wat langer dan de andere. Bij 'Reizen en excursies' staat een overzicht van de belangrijkste uitstapjes en reizen  die op dit moment op het programma staan.
Wie wil weten hoeveel uur lesuren per week per leerjaar voor ieder vak zijn ingepland, kan een kijkje nemen bij de 'Lessentabellen'.

Extra
Veel leerlingen bij ons op school zoeken extra uitdaging of vinden het gewoon leuk om ergens nog intensiever mee bezig te zijn. Dat kan op heel veel verschillende manieren. Daarom hebben we daar de aparte pagina 'Extra' voor ingeruimd. Je vindt daar onder meer de informatie over het Pallas-programma en over alle leerlingencommissies die we hebben.