Succes groep 8, bij met het maken van je keuze!

24 februari 2021

We wensen alle leerlingen van groep 8 veel succes bij het kiezen van een school die bij hen past. Best een uitdaging in coronatijd! We zijn ons ervan bewust dat de overstap naar een middelbare school nu nog spannender is dan normaal. We ondernemen de volgende activiteiten om zo goed mogelijk te zorgen voor een ‘zachte landing’ van de leerlingen die voor onze school kiezen.

• Het Stedelijk organiseert dit jaar het programma Sterk aan de start! voor nieuwe leerlingen. Dit programma zal bestaan uit een aantal vrijwillige bijeenkomsten op woensdagmiddagen vóór de zomervakantie gericht op het versterken van het zelfvertrouwen. We willen de toekomstige brugklassers op die manier alvast wat inzicht geven in de vakken en vaardigheden waar ze in klas 1 mee te maken krijgen. We hopen ze daarmee meer zekerheid te geven op het gebied van het aanpakken van je schoolwerk op het Stedelijk Gymnasium zodat ze met een gerust gevoel de zomervakantie in gaan. Een en ander hangt natuurlijk wel af van de mogelijkheden die we dan hebben om leerlingen op school te ontvangen, maar we vertrouwen er op dat dat tegen die tijd wel weer kan.
  • Daarnaast zetten bij de start van het nieuwe schooljaar extra in op het leren plannen en organiseren en zullen de leerlingen daarbij ook allemaal een eigen planagenda geven.
  • We hebben een fijn team voor klas 1 dat dit jaar extra energie zal steken in de warme overdracht met de basisscholen. Centraal daarbij staat het uitwisselen van informatie zodat iedere leerling goed opgevangen kan worden. We denken dat het in het belang van de leerlingen is om daar samen met de basisscholen nog meer tijd voor in te ruimen dan we normaal al doen.
  • Standaard nemen we in de eerste periode in klas 1 een serie testen en onderzoeken af waarmee we eventuele problemen vroegtijdig hopen te signaleren. Vervolgens kunnen we daar in overleg met leerling en ouders kunnen mogelijk ook acties op inzetten.

Voor meer informatie over het aanmelden op onze school, kan je terecht op de pagina Aanmelden. Als je nog vragen hebt, kan je altijd een mailtje sturen naar groep8@gymnasiumbreda.nl.

Succes groep 8, bij met het maken van je keuze!