Oud-leerling Gijs van Gelderen publiceert roman

16 oktober 2020

Afgelopen maand is Het Stenen Verleden verschenen, een roman die is geschreven door onze oud-leerling Gijs van Gelderen die vorig jaar eindexamen heeft gedaan. Gijs heeft het boek geschreven in het kader van het HPG, het Honoursprogramma van de Gymnasia waar hij de laatste 2,5 jaar van zijn schooltijd aan mee heeft gedaan. Het boek gaat over vier Bredase jongeren die een mysterieus kistje vinden. Deze vondst leidt tot een tijdreis naar het verleden. Ze bezoeken onder andere de prehistorie, het oude Rome en nemen deel aan de reis naar Nova Zembla. Onderweg ontmoeten ze vriend en vijand en staan ze oog in oog met hun grootste angsten.
Volgens Gijs was zijn boek nooit tot stand gekomen zonder het HPG dat hij als heel leerzaam heeft ervaren. Gijs studeert inmiddels in Rotterdam, maar blijft hopelijk ook schrijven! Het boek is te bestellen via bol.com of andere boekhandels en kan ook in onze mediatheek bekeken worden.

Oud-leerling Gijs van Gelderen publiceert roman