214 Cambridge-certificaten coronaproof en feestelijk uitgereikt!

12 november 2020

Het is uiteindelijk toch allemaal gelukt. De Cambridge-examencyclus werd op donderdag 12 november succesvol afgesloten met een feestelijke, maar ook veilige, uitreiking.

Eerst was het de beurt aan de FCE-B2 First kandidaten, en daarna volgden de CAE-C1 Advanced en CPE-C2 Proficiency kandidaten. Op de grote trap waren stickers met de namen van de leerlingen geplakt, zodat hun plaats op de trap duidelijk werd aangegeven. Dit zorgde voor een minimum aan beweging, en ook meer afstand tot elkaar.

Beide sessies bestonden uit 4 delen. Eerst sprak dhr. Wijnings de kandidaten toe. Hij keek onder andere terug op dit bewogen examenjaar en gaf vanuit een literaire hoek aan hoe grootheden als Tolkien en Hemingway omgingen met tegenslagen. Wijze lessen die ook in 2020 als voorbeeld kunnen dienen.

Daarna werd er, ondermeer middels een leuke fotosessie, teruggekeken op de examenweek zelf. Die begon met het mondeling examen op maandag 8 juni en eindigde met het CPE op vrijdag 12 juni. Uit de foto’s bleek dat veel van onze leerlingen tijdens die spannende week al net zo dapper en waardig handelden als Frodo of een “Hemingway Code Hero/Heroine”.

In het 3e deel werden de leerlingen met de beste resultaten in het zonnetje gezet. Zo waren er bij het FCE maar liefst 50 A-Grades te bewonderen, en bij het CPE maar liefst 6!

De kampioenen per lichting waren:

• FCE-B2 First: Sjoerd van Hattum (met 187 van 190 te behalen punten)
  • CAE-C1 Advanced: Pol van Nijnatten (met 200 van 210 te behalen punten)
  • CPE-C2 Proficiency: Amy Pearson (met 226 van 230 te behalen punten)

Tijdens het laatste deel werden de certificaten uitgereikt. De procedure werd op grappige wijze verduidelijkt door de assistentie van Mevrouw Wiercx. De leerlingen werden door dhr. Wijnings en mw. Wiercx in groepjes van 5 personen naar voren geroepen en moesten, met mondkapjes, zelf hun certificaten van de tafels op het podium pakken en zelf een roos uitzoeken. Vervolgens werd elk groepje op de foto gezet.

Na het maken van een fraaie groepsfoto op de grote trap, werden beide sessies met een trots en blij gevoel afgesloten!

214 Cambridge-certificaten coronaproof en feestelijk uitgereikt!