‘Drive Through’ vol zang en muziek voor alle geslaagden

5 juni 2020

Het Stedelijk Gymnasium is supertrots op alle 142 leerlingen die op 4 juni, de nationale vlagdag, officieel te horen kregen dat ze zijn geslaagd. Om alle leerlingen binnen de beperkingen van de huidige tijd toch persoonlijk in het zonnetje te zetten, heeft de school een feestelijke Drive Through georganiseerd. De examenleerlingen kwamen, vaak met een auto vol met ouders en andere gezinsleden, naar het fraai versierde schoolplein. Velen zaten zelf aan het stuur, een enkeling kwam gewoon op de fiets. De geslaagden reden een ererondje over het schoolplein, kregen een ballon aan de auto gehangen en daarna reikte de mentor een tasje uit met daarin, behalve wat lekkers en een vlag, natuurlijk ook de felbegeerde cijferlijst. Ondertussen werden ze luidkeels toegezongen door de cabaretgroep die een paar speciale nummers had gemaakt en van 10.00 tot 15.00 steeds met even veel enthousiasme een spetterend live-optreden weggaf, begeleid door slagwerk, keyboard en gitaren. Het werd op die manier voor iedere geslaagde toch een heel bijzonder moment en voor de school een hele feestelijke dag.

Publicatie in BNDestem

‘Drive Through’ vol zang en muziek voor alle geslaagden