Toelating, loting en aanmelding

Toelating
Voor toelating tot het Stedelijk Gymnasium Breda geldt het volgende criterium: 
Een VWO schooladvies van de basisschool is vereist (= diplomaperspectief).
(plaatsingsadvies HAVO/VWO is bespreekbaar).  

Loting?
Het Stedelijk Gymnasium heeft de laatste 2 jaren na de aanmelding voor klas 1 gelukkig niet hoeven loten. Ook voor komend jaar is de verwachting dat loting niet nodig is. We hebben dit jaar namelijk ruimte voor twee extra klassen en kunnen daarom nu maximaal 230 leerlingen toelaten.
Het Stedelijk volgt wat betreft de procedure voor aanmelding en loting de afspraken die de VO-scholen in Breda met elkaar hebben gemaakt: Procedure aanmelding brugklas VO-Breda schooljaar 2021-2022

Aanmelden op het Stedelijk Gymnasium Breda

Wat leuk dat jij je gaat aanmelden voor onze school! Zoals je weet, kunnen we dit jaar vanwege de coronamaatregelen de leerlingen die zich bij ons willen aanmelden helaas nog niet ontvangen op de feestelijke manier die we gewend zijn. Dat gaan we zeker nog een keer inhalen. Hier zetten we even op een rijtje wat je allemaal moet inleveren en hoe jouw aanmelding uiteindelijk bij ons terecht komt. 

Welke gegevens moet je aanleveren? 

  1. Een volledig ingevuld en ondertekend aanmeldingsformulier 2021-2022 van onze school (vergeet op het extra formulier niet je BYOD-keuze te vermelden).
  2. Het volledig ingevulde keuzeformulier VO Breda 2021-2022 (met de namen van vier verschillende VO-scholen)
  3. Het schooladviesformulier van RSV Breda e.o. Kom je uit een regio waar dit advies-formulier niet wordt gebruikt, dan graag een door de basisschool ondertekend document waar het basisschooladvies op staat.
  4. Een kopie van het overstapdossier OSO.
  5. Een pasfoto (gewenst, maar niet noodzakelijk)

Al deze documenten stop je in een grote A4-envelop.

Waar moet je de envelop inleveren?

  • Als je in de regio Breda woont, lever je de envelop uiterlijk 5 maart in bij je eigen basisschool. Zet dan duidelijk op de buitenkant van de envelop bij welke school je je wil aanmelden. De basisschool zorgt er voor dat je envelop bij ons terecht komt. Op deze lijst kan je zien of jouw school in de regio Breda ligt.
  • Als je buiten de regio Breda woont, stuur je de gefrankeerde envelop uiterlijk 5 maart per post op naar onze school:

     Stedelijk Gymnasium Breda
     Nassausingel 7
     4811DE Breda

Zodra wij de aanmelding hebben ontvangen, ontvangt de ouder hiervan een bevestiging per mail

Hoe gaat het dan verder?

  • Wij gaan op school de ingeleverde gegevens controleren. Indien er iets niet compleet of onduidelijk is, zullen wij zo snel mogelijk contact opnemen met je ouders/verzorgers.
  • Mocht er in Breda geloot moeten worden, dan gebeurt dat in de week van 22 maart.
  • Leerlingen die zich bij ons hebben aangemeld, krijgen eind maart nadere informatie over een mogelijk intakegesprek en over de andere activiteiten die we willen organiseren om de overstap naar onze school zo soepel mogelijk te laten verlopen.  Wij vertrouwen er op dat het later in het jaar ook weer mogelijk is om aankomende leerlingen op school te ontvangen.
  • Op 19 mei ontvangen alle leerlingen in Breda een officiële bevestigingsbrief van de school waar zij naartoe gaan. 

 

Heb je nog vragen? Mail naar groep8@gymnasiumbreda.nl