PreGym voor groep 8

Speciaal voor de leerlingen uit groep 8 hebben we het PreGym in het leven geroepen. Via een reeks van 3 extra lessen buiten schooltijd kunnen leerlingen uit groep 8  intensief kennismaken met onze school en ons uitdagende gymnasiale onderwijs. Op deze manier kunnen zij goed kijken of de school bij hen past. Als je dus kiest voor bijv. Toneelspelen, dan volg je 3 weken achter elkaar voor dat vak een les, zodat we er een leuk project van kunnen maken.

Inschrijven PreGym Module 3
Ontdek het Stedelijk Gymnasium Breda en volg de module van 3 lessen Scheikunde of Latijn. Je volgt de 3 lessen voor het gekozen vak op: dinsdag 9, 16 of 23 januari 2024 van 16.00 uur tot 17.00 uur. Inschrijven kan via onderstaand formulier.
​Inschrijven voor PreGym Scheikunde
Inschrijven voor PreGym Latijn
In deze PreGym module maak je kennis met het dagelijks leven van de Romeinen:
Hoe zag hun dag eruit? Leken hun huizen op die van ons?
Je gaat ook al Latijn lezen, en Latijnse woordjes leren. Waar moet je daarbij op letten?
Als een meesterproef mag je op het einde zelfstandig een Latijnse tekst vertalen.