Succes tijdens Beverwedstrijd

10 december 2019

23 leerlingen hebben bij de Beverwedstrijd een score behaald waarbij ze bij de beste van Nederland horen. Op zaterdag 1 februari mogen zij naar de landelijke finale aan de Rijksuniversiteit Leiden.

Het betreft: Maartje Lendfers, Wybe Visser, Matisse Tigchelaar,  Joost Moerman, Sebastiën Liesker, Tristan Kemerink, Anne van Duuren, Wouter Hoevenaars, Vera van der Westerlaken, Jibbe van der Schenk, Anne-Sophie Straathof, Sverre Handor, Olivier Valkenburg, Guust Grottendieck, Pieter Conderaerts, Daan Olsthoorn, Lucas Jansen, Philip Spierenburg, Thomas Huijbregtse, Stan van Tilburg, Alexander Blokland, Jerom Bastiaansen en Bram Arts.

De Beverwedstrijd is een gratis informaticawedstrijd voor alle leerlingen uit groep 5 t/m 8 van de basisschool en klas 1 t/m 6 van het voortgezet onderwijs. De wedstrijd is ontwikkeld om leerlingen kennis te laten maken met informatica. Misschien ontdekken ze wel dat ze er talent voor hebben!

Deelnemers krijgen verschillende vragen die te maken hebben met informatica, algoritmen, structuren, informatieverwerking, logica, puzzels en toepassingen. Pittige onderwerpen, maar je hebt geen voorkennis nodig. De opgaven zijn zó gemaakt dat iedereen ze met logisch en goed nadenken kan oplossen. De vraag is of je dit binnen de gegeven tijd lukt... Zie ook www.beverwedstrijd.nl

Allemaal van harte gefeliciteerd!

Succes tijdens Beverwedstrijd