Le Petit Prince

25 november 2021

Théâtre scolaire (Markenhage) + ADG Théâtre  Le Petit Prince  de Saint-Exupéry.

Dinsdagmiddag 23 november heeft de vakgroep Frans samen met 60 leerlingen uit klas 5 en een gedeelte uit klas 6 enorm genoten van de toneelbewerking van het beroemde, mooie, filosofische sprookje Le Petit Prince

Met een beperkt aantal middelen en maar 4 acteurs die meerdere rollen vervulden werd het verhaal goed uitgebeeld in de vorm van zang, dans, poppen (de vos, het schaap, de slang), muziek (accordéon) en tekst. Het prinsje was een prinses, ze zette dit beroemde figuurtje zeer mooi en met een goede dictie neer op toneel. Het ritme was voortvarend maar niet te snel waardoor onze leerlingen alles goed konden volgen. Het publiek was fantastisch. De leerlingen waren aandachtig en na afloop hebben enkele leerlingen nog vragen gesteld (in het Frans bien sûr) aan de acteurs.

De eerste reacties van onze leerlingen zijn ook positief! Chat van leerling : “Ik vond de voorstelling wel mooi en ik vond het ook leuk dat ik bepaalde elementen kon herkennen van wat we hadden besproken in de les.”

Wij vonden het in één woord F O R M I D A B L E !  Sectie Frans

Le Petit Prince