Historische ganzenborden bij het PreGym!

15 oktober 2020

‘Je hebt een veldslag verloren, sla een beurt over’, zomaar een zin uit de spelregels van een historisch ganzenbord dat is gemaakt tijdens het PreGym waar we de afgelopen maand weer mee begonnen zijn. Het PreGym is een leuke manier om kennis te maken met de school en kan groep 8 leerlingen helpen om straks te kunnen bepalen of het Stedelijk een goede school voor hen kan zijn. Het PreGym bestaat uit meerdere modules waarbij we op twee maandagmiddagen een groep enthousiastelingen uit groep 8 ontvangen die nieuwsgierig zijn naar onze school.

In de eerste ronde stond het vak geschiedenis centraal. De leerlingen hebben tekst en uitleg gekregen van docent geschiedenis Meike Polman over een mooie opdracht waar zij in de twee weken daarna zelfstandig aan verder hebben kunnen werken. Op de tweede maandag namen zij de resultaten mee: prachtige historische ganzenborden die ze helemaal geschiedkundig verantwoord hadden uitgewerkt over diverse thema’s. Het ene ging bijvoorbeeld over de Romeinen, een andere over het oude Egypte en een volgende over de Amerikaanse burgeroorlog. Superleuk natuurlijk om dan ook echt het zelfgemaakte spel te kunnen spelen samen met de leerlingbegeleiders. Alle deelnemers hebben meer dan terecht een mooi PreGym certificaat verdiend en velen van hen gaven meteen aan dat ze ook belangstelling hebben voor de volgende sessies van het PreGym. Er komen nog modules aan voor de vakken latijn, wiskunde, natuurkunde, Frans en tekenen.

Denk je dat het Pré-gym ook nog iets is voor jou of je kind? Kijk dat even op de PreGym pagina van onze website. Daar staat alle praktische informatie.

Historische ganzenborden bij het PreGym!