Fernweh

20 april 2023

Dinsdag 18 april waren op uitnodiging van meneer Elshout (zelf oud-studentambassadeur) studentambassadeurs Mirèse Kleuskens en Kirsten Heyns van de Duitslanddesk DIA (Duitsland Instituut Amsterdam) te gast. Zij informeerden de twee clusters Duits uit 5 vwo over studeren in Duitsland. In een interactieve presentatie werden leerlingen geïnformeerd over de verschillende mogelijkheden, van zomercursus tot voltijd studie. Daarbij kwamen zowel eigen ervaringen alsook alle andere aspecten van een buitenlandverblijf aan bod, zoals de bekostiging, de omgang met een vreemde taal en cultuurverschillen, etc. De organisatie van de schoolbezoeken verliep als vanouds: vlot en hartelijk.

Dat de komst van Mirèse en Kirsten interessant en zinvol was, bleek wel toen enkele leerlingen na afloop kenbaar maakten een (gedeeltelijke) studie in Duitsland te overwegen. Het waren twee inspiratievolle bijeenkomsten en we danken de studentambassadeurs hartelijk voor hun komst!

Fernweh