Eersteklassers denken mee over de toekomst van de Koepel

4 september 2020

Hoe leuk is het om eens een kijkje te nemen in een oude gevangenis? En al helemaal als dat een monumentaal gebouw is dat op steenworp afstand ligt van je school. Deze kans kregen onze nieuwe eersteklassers.
Op dinsdag 1 september zijn we met de hele jaarlaag naar De Koepel gegaan om deel te nemen aan het spel Play De Koepel van de gemeente Breda. De Koepel staat momenteel te koop en zal een nieuwe bestemming krijgen. De gemeente nodigt daarom verschillende groepen uit om na te denken over de wensen en mogelijkheden op dit terrein. De leerlingen gaven aan het “super vet” te vinden om eens in de koepel te zijn geweest. Als het aan hen ligt, wordt de koepel een klimbos, een foodhall, een ruimte voor kleine winkels, een groot zwembad, een duurzame kringloopwinkel, een ruimte voor studenten om te studeren en te wonen, een grote speeltuin of een hotel. We gaan het zien… Heel leuk in elk geval om er over mee te kunnen denken.

Eersteklassers denken mee over de toekomst van de Koepel