Het Stedelijk presenteert 13 juni a.s. Jong en Klassiek in de St. Jansbasiliek Oosterhout

5 juni 2023

Op dinsdag 13 juni is er om 20.00u een bijzonder concert van ons Schoolkoor, schoolorkest in de Sint-Jansbasiliek in het centrum van Oosterhout. Tijdens dit concert nemen we afscheid van onze zesde klassers, die daags erna horen of zij geslaagd zullen zijn. Zowel in het koor als bij de instrumentalisten zijn namelijk zesdeklassers actief, die we volgend jaar (hopelijk, want dan zijn ze geslaagd!) moeten missen: Eros, Rosa, Natan, Bram, Noa, Sarah, Lieve, Beer, Eros, Mats, Noor, Olivier, Thijs en Nienke. Extra bijzonder maakt de deelname van tientallen oud-leerlingen!

Tijdens het concert klinkt bekende muziek van Mozart (5 delen uit het beroemde Requiem), Fauré (Cantique de Jean Racine) en Händel (Hallelujah), maar ook minder bekend werk van Jenkins, Rutter en Andriessen.

Drie zesdejaars van onze school zullen ook het grote orgel uit 1890 bespelen: Nienke, Natan en Bram! Het geheel staat onder leiding van Frans van Dun en Jan Willems, maar ook andere collega’s zullen te horen zijn: Hilco Elshout, Guido Pouwels, Germaine Smulders en Marieke de Vetter.

Door Covid kon dit concert 4 jaar lang niet doorgaan. Extra bijzonder dat tientallen oud-leerlingen (ze zijn vol lof over onze school!) meteen enthousiast waren om ook mee te doen.

Het belooft dus een onvergetelijke avond te worden met muziek van het allerhoogste niveau. Iedereen is dan ook van harte welkom. Het toegangskaartje kost slechts 5 euro (inclusief een drankje bij de nazit), waarmee u ook nog eens een goed doel steunt (instandhouding van het monumentale Maarschalkerweerdorgel uit 1890, waar het komende jaar weer voor €9.000,- aan gerestaureerd moet worden). Kaartjes zijn te koop in de pauzes op school (op het podium in de aula) en voor aanvang van het concert aan de deur. Van harte welkom!

Praktische informatie:

Het adres van de basiliek: Markt 17 in Oosterhout. Parkeren kan het makkelijkste in de parkeergarage Basiliek (24/24 geopend) en op het parkeerterrein Schapendries.