Brons voor team Stedelijk tijdens EOES in Tsjechië

17 mei 2022

Na een fantastische week in Tsjechië zijn Anne van Duuren, Isanne van Steen en Jelle Thoen (klas 5) weer thuis met een bronzen medaille behaald tijdens de internationale finale van de EOES (European Olympiad of Experimental Science). Een geweldige prestatie.

Het wedstrijdelement bestond uit twee ééndaagse praktische opdrachten, waarbij biologische, natuurkundige en scheikundige elementen volledig geïntegreerd waren. Behalve creativiteit in het combineren van kennis met praktische vaardigheden zijn samenwerken, plannen en het verdelen van taken essentiële onderdelen van deze wedstrijd.

Naast het wedstrijdelement was er ook aandacht voor sport, cultuur en natuur. De leerlingen bezochten het Archeopark Všestary en de kopermijn Bohumir uit de 19e eeuw. Ze maakten een begeleide stadswandeling door Hradec-Králové en bezochten het nationaal monument Kuks, een ziekenhuisgebouw dat gebruikt wordt als museum voor kunst en een Tsjechische apotheek. In het natuur- en activiteitenpark Gladiator arena konden de leerlingen hun sportieve prestaties met elkaar meten en daar werd gretig gebruik van gemaakt. Het programma werd gecompleteerd met een bezoek aan het mooie en ruim opgezette safaripark Dvůr Králové.

Van harte gefeliciteerd.

Brons voor team Stedelijk tijdens EOES in Tsjechië