Kies je voor BYOD?

Als je voor het Stedelijk kiest, mag je meteen nóg een keuze maken: meld je je wel of niet aan voor een BYOD-klas?
BYOD staat voor Bring Your Own Device. In deze BYOD-klassen nemen leerlingen iedere dag hun eigen laptop mee naar school en gebruiken ze die veel in de les. We vinden het belangrijk dat de computervaardigheden van álle leerlingen verbeteren. Daarom krijgen ook de leerlingen die niet in een BYOD-klas zitten soms les in één van de computerlokalen of met de ipads van school. Leerlingen uit de BYOD-klassen zullen hun digitale vaardigheden wel vaker direct kunnen toepassen in de les. Dus je mag verwachten dat zij dan wat sneller leren om de laptop op een goede manier te gebruiken.
Toen we drie jaar geleden met dit project zijn gestart, hadden we per leerjaar steeds één BYOD-klas. Maar afgelopen jaar zijn maar liefst drie eerste klassen met BYOD aan de slag gegaan. Wij zijn daar blij mee. Ondertussen blijven we zelf ook voortdurend nieuwe manieren ontdekken en ontwikkelen om de laptops een goed hulpmiddel te laten zijn voor ons onderwijs. We constateren bovendien dat de kwaliteit van het digitale materiaal dat lesmethodes aanbieden de laatste jaren steeds beter wordt.

Kortom, we zien heel veel kansen. We denken alleen niet dat de laptop de docent of de les helemaal kan vervangen en zoeken daarom naar een goede balans tussen het gebruik van digitale middelen en het persoonlijk contact tussen de docent, de klas en de individuele leerling.

Als je graag naar een BYOD-klas zou willen, kun je dat aangeven bij je aanmelding op het extra formulier dat achter het aanmeldingsformulier zit.

Bekijk hier de BYOD-presentatie: Presentatie BYOD
Klik hier voor nog meer informatie over BYOD.

Welke laptop heb je dan nodig?
We hebben voor de BYOD-klas duidelijke afspraken over de eisen waaraan een device moet voldoen. Ook bieden we de service dat je via school een mooie laptop kunt aanschaffen bij The Rent Company. Dan kun je meteen goed starten!