Nieuwsgierig naar het SGB? Kom 30 januari 2021 naar de Open Dag!

Op zaterdag 30 januari 2021 zet het Stedelijk Gymnasium Breda de deuren wijd open voor alle nieuwsgierige leerlingen uit groep 7 en 8. Tijdens deze dag kan je leerlingen, ouders, docenten en andere medewerkers van de school ontmoeten en zullen alle vakken, leerlingcommissies en projecten zich presenteren. Je kan spannende proefjes doen, alle boeken inkijken, zien hoe we met devices werken, muziek maken, meedoen met een les LO en nog veel meer!

Tussen 10:00 en 14:00 uur is iedereen van harte welkom. Aan het begin van de route vertellen we leerlingen van groep 8  al het een en ander over de school in een kort persoonlijk gesprekje. Daarna worden zij rondgeleid door één van onze gidsen die je met veel plezier de school laten zien en antwoord geven op al je vragen. Ben jij oop een groep 8 leerling? Grijp je dan kans om ook zoveel mogelijk vragen te stellen, je staat immers voor de belangrijke keuze om een school te kiezen die bij je past.

Voor leerlingen uit groep 7 heeft de Open Dag meer het karakter van een eerste kennismaking. Zij krijgen een tasje met allerlei informatie en kunnen samen met hun ouders de route langs alle lokalen maken. Ook zij kunnen natuurlijk overal hun vragen stellen. Ben jij een groep 7 leerling? Hopelijk krijg je dan zo'n goede induk van de school dat je in elk geval volgend jaar weer naar de Open Dag komt.

Parkeren
Tijdens de Open Dag is er voor wie op de fiets komt voldoende ruimte in onze fietsenstalling. Parkeren kan niet op school, maar wel op het parkeerterrein van Curio (voorheen Florijn College) aan de overkant.

Kinderopvang
Als er broertjes of zusjes meekomen voor wie de hele rondleiding door de school misschien wat veel is, of die gewoon meer zin hebben in leuke spelletjes dan zijn zij van harte welkom bij onze kinderopvang op de begane grond. Een ervaren team zorgt daar dat ook zij een leuke ochtend/middag hebben.