Een goed begin...

Wanneer je in klas 1 van het Stedelijk Gymnasium Breda komt, zul je veel gemeen hebben met je klasgenoten: je bent een tikkeltje eigenwijs, je bent nieuwsgierig, kritisch en op zoek naar uitdaging.
Veel van onze leerlingen hebben weinig of geen moeite hoeven doen op de basisschool en dan kan het wel eens wennen zijn dat je nu bewust moet gaan leren.
Daarom heb je in iedere klas een mentor die aandacht heeft voor het leren leren, maar ook voor jouw welbevinden op school. We vinden het namelijk belangrijk dat je het naar je zin hebt op school!
We kijken daarom ook goed naar jouw groei en ontwikkeling. Heb je meer uitdaging nodig, dan kun je kijken wat er bij jou zou passen van de extra lessen en activiteiten uit het Pallas-programma, of je kijkt of je je kan aansluiten bij één van de leerlingencommissies.
Heb je juist wat hulp nodig tijdens je schoolcarrière, dan proberen we passende ondersteuning te vinden voor jou.
Het Stedelijk Gymnasium Breda is een school iedereen zich inzet om ervoor te zorgen dat je snel op de juiste plek zit!